Idag har det hänt saker i ett av mina absoluta favoritbolag, bioföretaget Cineplex. Det har kommit ett uppköpsanbud från det engelska bolaget Cineworld. budet är på 34 CAD och ligger över 40 % över fredagens kurs. Därmed har också kursen idag rusat upp till 33.90 CAD. Jag valde då, min vana trogen, att sälja av hela innehavet eftersom jag inte vet riktigt hur Avanza bevakar detta med uppköpserbjudanden i utländska bolag. Dvs om det kommer något pm om utköp av aktier som det brukar göra när det gäller svenska bolag.

Det är dock med visst vemod jag ser detta hända. Det är ett fantastiskt bolag som jag har fått ut mycket utdelningar ifrån och hade tänkt få månadsvis länge än. Nu blev det inte så och jag hoppas kunna hitta en liknande säker månadsutdelare för samma relativt höga direktavkastning (7%)  som jag har haft.